Scroll Top

آموزشگاه پیانو قیطریه

آموزشگاه و آموزش پیانو در قیطریه

چگونه پیانو آموزش داده می شود؟

دروس پیانو توسط اساتید مجرب و واجد شرایط در قالب یک برنامه آموزشی به هنرجویان گرامی آموزش داده می شوند. در این قسمت قصد داریم تا نحوه آموزش و یادگیری پیانو را در آموزشگاه موسیقی سلمان کردار در تهران (محدوده قیطریه و پاسداران) بررسی کنیم.

ارزیابی

هنگامی که هنر جو برای اولین بار یادگیری را در یک آموزشگاه موسیقی آغاز می کند، استاد مورد نظر با انجام ارزیابی های اولیه نسبت به تعیین سطح مهارت هنرجو اقدام می کند.

این ارزیابی شامل بررسی مهارت های نت خوانی، تکنیک نواختن، توانایی درک و تئوری موسیقی می باشد.

شناختن علایق و اهداف هنرجو در طی جلسات آموزشی، روند آموزش را بسیار لذت بخش می کند.

برنامه آموزشی

بر اساس ارزیابی های انجام شده، استاد با در نظر گرفتن اهداف، سطح مهارت و سبک یادگیری هنر جو، یک برنامه آموزشی متناسب با شرایط هنرجو طراحی می کند.

برنامه آموزشی شامل طیف وسیعی از نکات عملی و تئوری از جمله نت های موسیقی، آکوردها، هارمونی، دشیفر، شناخت ریتم و شناخت گام ها ، مهارت های بداهه نوازی و اجرا خواهد بود.

برنامه آموزشی آموزشگاه پیانو قیطریه

کلاس های انفرادی در آموزشگاه

در آموزشگاه موسیقی سلمان کردار در قیطریه، پیانو نیز به صورت انفرادی آموزش داده می شود. این امر باعث می شود که استاد توجه کامل خود را به هنرجو معطوف کرده و آموزش با توجه به نیازهای فردی هر دانشجو انجام شود.

هر کلاس به طور کلی 30-45 دقیقه طول می کشد و هنرجو می تواند در طول این مدت با پیانوی آموزشگاه نیز تمرین کند.

فرصت ‌های اجرا

آموزشگاه موسیقی سلمان کردار اغلب فرصت هایی را برای اجرا توسط هنرجویان مانند کوک خواندن، هم نوازی، رسیتال یا همان اجرای موسیقی آوازی یا سازی و کنسرت فراهم می کند.

در این شرایط، هنرجو می تواند اجرا در مقابل تماشاگران را تجربه کند. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس و توسعه مهارت های هنرجو به عنوان یک اجرا کننده خواهد شد.

تئوری موسیقی و تربیت شنوایی

هنرجو علاوه بر نوازندگی پیانو، دوره های لازم در زمینه تئوری موسیقی و تربیت شنوایی را نیز می گذراند. بر این اساس، هنرجویان می توانند قطعات موسیقی را بهتر درک کرده و در نتیجه بهتر بنوازند.

به طور کلی، ما در آموزشگاه پیانو با ایجاد محیطی مناسب امکان آموزش و یادگیری پیانو را برای هنرجویان گرامی فراهم می کنیم.

بهترین سن برای یادگیری پیانو

بهترین سن برای یادگیری پیانو

بهترین سن برای شروع یادگیری پیانو در افراد متفاوت بوده و به عوامل مختلفی از جمله نوع موسیقی، علاقه و استعداد فرد بستگی دارد. به طور کلی، توصیه می شود که کودکان از سنین 5 یا 6 سالگی یادگیری پیانو را آغاز کنند.

در این سن، مهارت های حرکتی، هماهنگی دست و چشم آنها به قدری رشد کرده است که بتوانند به آسانی نواختن پیانو را انجام دهند.

به علاوه، کودکان خردسال به دلیل حس کنجکاوی و دامنه توجه طولانی تر، نواختن موسیقی را بهتر و راحت تر یاد می گیرند.

هیچ گاه برای یادگیری پیانو دیر نیست. بسیاری از افراد که در بزرگسالی شروع به نواختن کرده اند در حال حاضر به نوازندگان با استعدادی تبدیل شده اند.

در صورت داشتن علاقه به نواختن پیانو، سن نباید مانعی برای یادگیری باشد. می توانید در هر سنی یادگیری پیانو را آغاز کنید.

بهترین زمان برای یادگیری پیانو سنی است که در آن وقت و انگیزه لازم را برای تمرین منظم و پیشرفت داشته باشید.

آموزشگاه پیانو در قیطریه برای افراد مبتدی

حتی برای شروع نیازی به پیانوی گران قیمت ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید عشق به نواختن پیانو است.

اساتید مجرب در کلاس‌های پیانو آموزشگاه سلمان کردار شما را همراهی کرده و موقعیت دست و وضعیت بدنتان را بررسی می‌کنند تا اولین ملودی را با هر دو دست بنوازید.

آموزش پیانو برای کودکان

معلمان پیانوی آموزشگاه سلمان کردار عاشق کار با بچه ها هستند! دروس همراه با بازی هایی پر انرژی هستند که هدفشان آموزش مهارت های مختلف پیانو است. ما اصول اولیه را سرگرم کننده و آسان می کنیم.

آموزش پیانو برای نوجوانان

برنامه کلاس‌های پیانو برای نوجوانان هدف مند و به سمت ژانر موسیقی مورد علاقه‌شان ساخته می‌شود. در این مسیر از ابزارهای خاصی برای کشف و رشد استعداد آن ها در سبک مورد نظرشان استفاده می شود.

نوجوانانی که در کلاس‌های پیانو ما ثبت‌نام می‌کنند، مهارت و اعتماد به نفس خود را در نواختن پیانو به دست می‌آورند. همچنین ابزارهای مورد نیاز خود را برای شرکت در یک تیم توسعه به کار می گیرند و همین تمرینات گروهی هنرجو را برای کنسرت آماده می‌کند.

آموزش پیانو برای بزرگسالان

هیچ وقت برای یادگیری نواختن پیانو یا کیبورد برای بزرگسالان دیر نیست. اساتید مجرب آموزشگاه موسیقی سلمان کردار شما را از طریق آموزش خصوصی پیانو، تمرینات گروهی و اجراهای زنده راهنمایی می‌کنند.

هنرجویان بزرگسال پیانو به یادگیری تکنیک‌هایی مانند فواصل، آکوردها، آرپژ و آهنگ‌سازی نیاز دارند و بر مراحل رسیدن به هدف موسیقی خود، با یک برنامه تمرینی واقع بینانه تمرکز می‌کنند.

بهترین آهنگ ها برای تمرین در هنگام یادگیری پیانو

بهترین آهنگ ها برای تمرین در هنگام یادگیری پیانو

برگزیدن و نواختن قطعات ساده مادامی که در حال یادگیری و تمرین پیانو هستید به شما کمک می کند تا مهارت های فنی و درک موسیقی خود را افزایش دهید. در ادامه به چند آهنگ برای تمرین هنرجویان مبتدی که معمولا در آموزشگاه پیانو، آموزش داده می شود، اشاره می کنیم:

  1. Mary Had a Little Lamb : این ترانه کلاسیک کودکانه قطعه ای عالی است که مبتدیان می توانند آن را تمرین کنند. در این قطعه از چند نت ساده استفاده شده است که به راحتی در ذهن می ماند.
  2. Hot Cross Buns : در این آهنگ ساده نیز از نت های محدودی استفاده شده است. تمرین این قطعه به هماهنگی دست و انگشتان کمک می کند.
  3. Twinkle, Twinkle, Little Star : این ملودی آشنا یک گزینه عالی برای پیانیست های مبتدی به شمار می رود. در این ملودی، فقط از پنج نت استفاده شده و ریتم آن نیز تکراری است.
  4. Chopsticks : این آهنگ کلاسیک یک قطعه بسیار ساده بوده و برای بهبود هماهنگی و مهارت دست گزینه ای بسیار ایده آل است.
  5. Moon River : این تصنیف کلاسیک از فیلم صبحانه در تیفانی برگرفته شده است. این قطعه گزینه ای ایده آل برای اجرای تکنیک لگاتو و عبارت پردازی محسوب می شود.
  6. Linus and Lucy : این آهنگ شاد از وینس گوارالدی گزینه ای ایده آل برای پیانیست های تازه کار جاز است. این قطعه دارای ملودی ساده و تکراری و ریتمی بسیار جذاب می باشد.
  7. Für Elise : این قطعه نمادین از بتهوون گزینه ای عالی برای تمامی پیانیست های مبتدی است. اگرچه ممکن است یادگیری این قطعه مدت زیادی طول بکشد، اما برای بهبود مهارت انگشتان، عبارت پردازی و کنترل دینامیک گزینه ای ایده آل می باشد.

چند قطعه ای که در بالا به آن اشاره شد گزینه های خوبی برای تمرین پیانیست های مبتدی هستند. با پیشرفت به سطوح بالاتر، می توان قطعات پیچیده تری را تمرین کرد که باعث به چالش کشیدن هوش موسیقیایی پیانیست خواهد شد.

تماس با آموزشگاه پیانو سلمان کردار در قیطریه و دریافت مشاوره رایگان 02122610790

تمرین منظم، صبر و لذت از فرآیند ساخت موسیقی از اهمیت ویژه ای برای پیشرفت در این زمینه برخوردارند.

تبدیل شدن به یک پیانیست حرفه ای مستلزم داشتن تمرین و تلاش قابل توجهی می باشد. زمان خاصی برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته نشده است. این زمان با توجه به عواملی مانند توانایی و استعداد فردی، مدت زمانی که به تمرین اختصاص داده می شود و اهداف فردی متفاوت خواهد بود.

اما در حالت کلی، تمرین حداقل چندین ساعت در روز به فرد کمک کند تا به هدف خود دست یابد. بهتر است هنر جو تحت نظارت یک استاد با تجربه آموزش های لازم را ببیند تا به اهداف خود دست باید.

علاوه بر تمرین مداوم روزانه، شرکت در فرصت های اجرای منظم و کسب تجربه از اساتید کارآزموده، مطالعه کتاب هایی در زمینه تئوری، تاریخ و تنظیم موسیقی نیز از اهمیت به سزایی در پیشرفت و توسعه مهارت های موسیقیایی برخوردار است.

این عوامل به هنر جو کمک می کنند تا به درک بهتری از موسیقی رسیده و ابزارهای لازم برای تبدیل شدن به یک پیانیست حرفه ای را در اختیار داشته باشد.

آیا یادگیری پیانو به سلامت روان کمک می کند؟

سلامت روان و حضور در آموزشگاه پیانو

قطعا همینطور است. یادگیری پیانو می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت روان داشته باشد.

براساس تحقیقات انجام شده، نواختن یک ساز موسیقی مانند پیانو می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد. مزایای یادگیری پیانو بر سلامت روان به شرح زیر می باشد:

  1. باعث کاهش استرس و اضطراب می شود : نواختن پیانو یک فعالیت آرامش بخش بوده و به کاهش استرس و اضطراب منجر خواهد شد.
  2. بهبود حافظه و عملکرد شناختی : یادگیری و نواختن پیانو به بهبود حافظه و عملکرد شناختی فرد کمک می کند.
  3. باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس خواهد شد : با کسب مهارت بیشتر در نواختن پیانو، احساس کامیابی، عزت نفس و اعتماد به نفس در فرد افزایش می یابد.
  4. موسیقی باعث افزایش خلاقیت می شود : نواختن پیانو به افزایش خلاقیت در فرد کمک می کند و باعث رضایتمندی فرد خواهد شد.
  5. باعث تقویت خلق و خو خواهد شد : براساس مطالعات انجام شده، پخش موسیقی باعث ترشح اندورفین می شود. اندورفین خلق و خوی فرد را به طور طبیعی تنظیم می کند.

آموزشگاه پیانو و موسیقی سلمان کردار در قیطریه و محدوده خیابان دولت، دیباجی و شمال شرق تهران با بهره‌گیری از اساتید باتجربه و شناخته شده، این ساز زیبا را به صورت حرفه ای به شما آموزش خواهد داد تا بتوانید با نواختن قطعات زیبای پیانو علاوه بر افزایش توانایی‌های فردی خود در موسیقی، دیگران را شگفت زده کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن های 02126610790 یا 09933601077 تماس بگیرید.

آدرس آموزشگاه موسیقی سلمان کردار :
تهران، اتوبان صدر غرب به شرق (طبقه پایین)،  بعد از کاوه، خروجی منظریه، نبش خیابان رحمانی پلاک ۱۳۳، زنگ ۱۰۸، طبقه دوم

پست های مرتبط

نظر بگذارید