Scroll Top

آموزشگاه موسیقی قیطریه – دیباجی – دولت

آموزشگاه موسیقی در قیطریه

6 نکته مهم برای شروع یادگیری موسیقی و نواختن ساز

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع صداها در خوانندگی و سبک موسیقی که در آموزشگاه موسیقی سلمان کردار در تهران (محدوده قیطریه – دیباجی – دولت) آموزش داده می شود، آشنا کنیم.

یادگیری موسیقی و نواختن ساز اتفاقی بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

این راه با سختی هایی همراه است. اما مطالعه کتاب های موسیقی، داشتن صبر و حوصله کافی و تمرین موسیقی و آواز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حتی مشهورترین نوازندگان هم در شروع یادگیری اطلاعات کمی در این زمینه داشته و مطمئنا کتاب های زیادی مطالعه کرده و دوره های آموزشی مختلفی را گذرانده اند.

یادگیری موسیقی و نواختن ساز برای تمامی افراد امکان پذیر است. مهم است سازی را برگزینید که باعث برانگیختن اشتیاق در شما شده و مهارت هایتان را نیز گسترش دهد.

اکنون که با مشکلات و چالش ‌های یادگیری موسیقی و نواختن ساز آشنا شدیم، با یادآوری 6 نکته سعی می کنیم این مسیر پر از چالش را آسان تر و لذت بخش تر کنیم.

برای یادگیری ساز موسیقی مورد علاقه خود در تهران با آموزشگاه موسیقی سلمان کردار واقع در قیطریه و محدوده دیباجی و خیابان دولت با شماره تلفن های زیر تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

0212261079009933601077

6 نکته مهم برای یادگیری ساز موسیقی

1. سازی که دوست دارید را انتخاب کنید

بهتر است سازی را انتخاب کنید که از سبک موسیقی و گوش دادن به آن لذت می برید.

آیا تا به حال به انتخاب سازی که از گوش دادن به آن لذت می برید فکر کرده اید؟ فکر کردن به این موضوع به شما کمک می کند تا سازی که دوست دارید را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید باید سازی را انتخاب کنید که از دانش و اطلاعاتی که در این زمینه به دست می آورید به خوبی پشتیبانی کند.

هنرجویان مبتدی بهتر است نسبت به انتخاب سازی اقدام کنند که راحت تر نواخته می شود. نواختن هر ساز با سختی های خاصی همراه است. بنابراین سعی کنید کار را با سازی شروع کنید که از درجه سختی کمی برخوردار باشد.

انتخاب ساز مورد علاقه تان نقش بسیار مهمی در پیشرفت شما ایفا می کند. نواختن ساز مورد علاقه باعث بهبود عملکرد و پیشرفت شما در بلند مدت خواهد شد.

6 نکته مهم برای شروع یادگیری موسیقی و نواختن ساز

2. یک روش یادگیری مشخص داشته باشید

بعد از این که ساز مورد علاقه را انتخاب کردید، حالا زمان آن رسیده روش یادگیری که نیازهای شما را برآورده می کند را انتخاب کنید.

برخی از افراد ترجیح می دهند که به طور مستقل نواختن یک ساز را یاد بگیرند، بنابراین به جستجوی منابع آنلاین می پردازند. اپلیکیشن Moises یکی از ابزارهایی است که با استفاده از آن یادگیری یک ساز موسیقی جدید امکان پذیر است.

در این اپلیکیشن، می توانید آکورد و کلیدها را شناسایی کنید و با حذف صداها بر روی آهنگ های یک ساز تمرکز کنید. در این اپلیکیشن امکان یادگیری از هنرمند یا آهنگ مورد علاقه تان نیز وجود دارد.

شما می توانید نواختن موسیقی را به صورت خودآموز و از طریق شبکه های مجازی و آنلاین در خانه بیاموزید.

اگرچه امروزه اطلاعات زیادی در اینترنت یافت می شود، اما حضور یک استاد تفاوت های قابل توجهی ایجاد می کند و این تفاوت در موسیقی و هنر دوچندان می باشد.

واقعیت این است که بدون کمک یک استاد با تجربه امکان مطلع شدن از نقاط ضعف و تبدیل کردن آن ها به نقاط قوت امکان پذیر نیست.

به همین دلیل است که برخی افراد رفتن به آموزشگاه های موسیقی، شرکت در کلاس ها و یا برگزاری کلاس خصوصی با یک استاد با تجربه را ترجیح می دهند.

یکی از مزایای حضور در کلاس های موسیقی، آشنایی با افراد با تجربه و ماهری است که در زمینه هنر و موسیقی تخصص دارند.

آشنا شدن با نظرات، آثار، گروه های موسیقی و ارتباط با استادان و دیگر هنرجویان این امکان را به شما می دهد تا موسیقی را از منظر دیگری نگریسته و با اشتیاق بیشتری یادگیری نواختن ساز موسیقی را ادامه دهید.

3. بر یادگیری تئوری موسیقی تمرکز کنید

هنگام یادگیری یک ساز، معمولاً این طور تصور می شود که تمرین تنها عامل موفقیت محسوب می شود. اما این تفکر کاملا اشتباه است. برای این که به یک نابغه تبدیل شوید، باید به قواعدی که نحوه هجی کردن اصوات را تعیین می کنند کاملا مسلط باشید.

اگر می خواهید نواختن ساز را به شکلی منسجم آغاز کنید، باید تئوری موسیقی را یاد بگیرید. این مسئله اجبار نیست. اما تئوری موسیقی علاوه بر اینکه به هنرجو کمک می کند تا ساختار موسیقی را درک کند در بهبود آگاهی موسیقیایی نیز موثر خواهد بود.

به خاطر داشته باشید، هر چه بیشتر مطالعه کنید، توانایی تان در بیان ایده ها و افکار نیز افزایش خواهد یافت. 

تئوری موسیقی باعث شکوفا شدن خلاقیت در هنرجو می شود و این امکان را به وجود می آورد تا هنرجو بتواند آکورد، ساختار نت، انتقال نت و موارد مرتبط با موسیقی را توسعه دهد.

ما در آموزشگاه موسیقی سلمان کردار در ابتدای فرآیند یادگیری به آموزش کامل تئوری موسیقی میپردازیم تا هنرجو درک بهتری از موسیقی پیدا کرده و رشد بهتری داشته باشد و علاوه بر آن در صورت تمایل به دریافت مدرک موسیقی با مشکل مواجه نشود.

آموزشگاه موسیقی کودکان در شمال تهران

4. انگیزه داشته باشید

یافتن انگیزه برای ادامه راه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر فردی روش های منحصر به فردی برای ایجاد انگیزه پیدا خواهد کرد. این انگیزه الهام گرفتن از یک نوازنده معروف، محبوبیت در بین دوستان و یا بهره بردن از مزایای نواختن ساز خواهد بود.

برای حفظ انگیزه، تصور کنید در حال تمرین و یا اجرا با ساز مورد نظرتان هستید. به طور مثال، چرا یادگیری هنگدرام یا گیتار را آغاز کردید؟ از خرید ساز چه انگیزه ای دارید؟ چرا می خواهید نواختن یک ساز را یاد بگیرید؟

با دقت به هر یک از این سوالات پاسخ دهید. هیجان روزهای اولیه را برای یادگیری در وجودتان زنده کنید. با پاسخ دادن به این سوالات، انگیزه شما افزایش خواهد یافت.

5. تمرین کنید و اراده قوی داشته باشید

فرآیند یادگیری موسیقی و نواختن موسیقی مستلزم صرف زمان و اراده ای قوی است. برخی از افراد ممکن است طی چند هفته یا چند ماه اول نا امید شده و کار را رها کنند. آن ها این طور فکر می کنند که نواختن یک آهنگ غیر ممکن است. اما اینطور نیست.

درک توانایی و استعدادهای فردی بسیار مهم است. یادگیری موسیقی و نواختن ساز به زمان و صبر و حوصله زیادی نیز نیاز دارد.

برای یادگیری آکوردها و نت‌ ها به آموزش زیادی نیاز است، اما با تسلط بر این موارد می توانید احساس موفقیت و رضایتمندی بیشتری داشته باشید.

تمرین منظم یکی از نکات بسیار مهم در اجرای کامل و صحیح آهنگ ها به شمار می رود. بدون تمرین قطعا پیشرفت نخواهید کرد.

سعی کنید به خواندن کتاب ها در زمینه یادگیری موسیقی و نواختن ساز ادامه دهید و از تمرینات منظم نیز غافل نشوید تا بتوانید به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که موفقیت شما در گرو تلاش و اراده ای قوی خواهد بود.

چند ساعت در روز را به مطالعه کتاب های موسیقی اختصاص دهید. اگر صرف این زمان برایتان مقدور نیست، روزانه فقط 10 الی 15 دقیقه را صرف مطالعه کنید. تمرین را به یک عادت سرگرم کننده و لذت بخش تبدیل کرده و از انجام آن هرگز غافل نشوید.

اگر هدف شما یادگیری ساز موسیقی است، هرگز دلسرد نشوید و هدف را تا انتها دنبال کنید. زمانی که احساس نا امیدی و دلسردی کردید، به آهنگ مورد علاقه تان گوش کنید.

کلاس موسیقی کودکان در تهران

6. اهداف و آرمان های مشخصی داشته باشید

برای حفظ انگیزه می بایست اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی تعیین شوند. این اهداف می توانند شرکت در جلسات مشخصی از کلاس ها، توانایی اجرای زنده در عرض شش ماه و یا موارد دیگر باشد.

علاوه بر دفترچه ای که در کلاس برای نوشتن نکات از آن استفاده می کنید، یک دفترچه یادداشت مخصوص پیگیری اهداف تهیه کنید. این کار باعث حفظ انگیزه و هیجان و پیگیری پیشرفت براساس تاریخ می شود.

اکنون که می دانید یادگیری نواختن ساز را از کجا شروع کنید، زمان آن رسیده که در یک آموزشگاه موسیقی معتبر ثبت نام کنید.

آموزشگاه موسیقی سلمان کردار یکی از بهترین آموزشگاه های موسیقی در تهران برای یادگیری انواع سازهای موسیقی و یا خوانندگی و آواز به خصوص در حوزه پاپ و راک، تحت نظر اساتید باتجربه و ماهر است. در این آموزشگاه از اصول و استانداردهای لازم در سطح آکادمیک استفاده می شود و شما می توانید پس از پایان دوره آموزشی خود، مدرک معتبر موسیقی را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن های 02126610790 یا 09933601077 تماس بگیرید.

آدرس آموزشگاه موسیقی سلمان کردار :
تهران، اتوبان صدر غرب به شرق (طبقه پایین)،  بعد از کاوه، خروجی منظریه، نبش خیابان رحمانی پلاک ۱۳۳، زنگ ۱۰۸، طبقه دوم

پست های مرتبط

نظر بگذارید