Scroll Top

آموزشگاه گیتار در شمال تهران

آموزشگاه گیتار در شمال تهران

چگونه به یک گیتاریست حرفه ای تبدیل شویم؟ 

یک گیتاریست حرفه ای علاوه بر توانایی نواختن انواع گیتار کلاسیک، آکوستیک و الکتریک، هم در حوزه ضبط موزیک در استودیو و هم در اجرای زنده تسلط دارد.

آموزشگاه موسیقی سلمان کردار یک از بهترین آموزشگاه های برگزار کننده کلاس های آموزشی گیتار در شمال تهران است که شما میتوانید با حضور در دوره‌ها و کلاس های آموزشی سطوح مبتدی و پیشرفته علاوه بر دریافت مدرک معتبر، به یک نوازنده گیتار حرفه ای تبدیل شوید.

به عنوان یک نوازنده مبتدی گیتار، چالش های زیادی پیش روی شماست و نمی توانید بدون یک استاد با تجربه به این راه ادامه دهید. هنگامی که از اصول اولیه مطلع نباشید، نمی توانید بر روش های متوسط و یا پیشرفته گیتار مسلط شوید.

یادگیری موسیقی مانند یادگیری ریاضی است. قبل از این که جبر را یاد نگیرید، نمی توانید حساب دیفرانسیل و یا انتگرال را یاد بگیرید.

8 تکنیک برای تبدیل شدن به گیتاریست حرفه‌ای

ما در این مقاله قصد داریم انواع راهکارهای لازم برای تبدیل شدن به یک نوازنده گیتار حرفه‌ای را معرفی کنیم.

1- مفاهیم پایه نوازندگی گیتار را به طور کامل یاد بگیرید

یک گیتاریست موظف است روی موارد بنیادی و اساسی گیتار تسلط کامل داشته باشد. این پایه ها شامل نگه داشتن اصولی گیتار، حالت نشستن و فرم دست چپ و راست هنگام نواختن گیتار و طرز استفاده از پیک است.

2- نت خوانی را یاد بگیرید

اگرچه خواندن و نواختن از روی tablature های گیتار، ساده تر است اما این ایراد نیز وجود دارد که زمان بندی ها را نشان نمی دهد.

پس شما باید به عنوان یک نوازنده بر نت خوانی مسلط باشید تا شاید در آینده بدون نیاز به نگاه کردن به نت های یک آهنگ و تنها ازطریق گوش دادن، قادر به نواختن آن آهنگ شوید.

یادگیری تئوری موسیقی

دانستن تئوری موسیقی از لازمه های نواختن هر سازی میباشد و یک نوازنده موظف است با تئوری موسیقی پایه آشناییت کامل داشته باشد تا بتواند در این عرصه پیشرفت کند و یک موسیقی دان به شمار آید.

تئوری پایه موسیقی مانند یادگیری گرامر موسیقی است. وقتی نحوه چیدمان موسیقی را بدانید، میتوانید از آن در آهنگ سازی استفاده کنید و مسیر هموارتری را در ساخت یک قطعه طی کنید و سریع تر به نتیجه دلخواه خود برسید.

در اینجا به برخی از مفاهیم تئوری موسیقی پایه که باید بدانید اشاره میکنیم :

  • نت خوانی
  • ریتم
  • فواصل
  • گام ها
  • آکورد ها
  • مدهای کلیسایی

به خاطر سپردن این مفاهیم به تنهایی کاربردی ندارد، بلکه باید به چگونگی استفاده از آنها در قطعات مختلف دقت کنید و از آن در ساخت آهنگ های خود استفاده کنید. تمامی نکات مربوط به تئوری موسیقی در آموزشگاه گیتار ما در تهران به صورت کامل زیر نظر اساتید برجسته آموزش داده می شود.

3- روزانه تمرین کنید

در طول روز تمرینات خود را تکرار کنید تا مهارت ها و تکنیک های نوازندگیتان تقویت شوند. انگشتان خود را قوی کنید و هدف خود را بر تولید صدایی واضح تر و شفاف تر بگذارید.

4- آهنگی را برای تمرین انتخاب کنید که با آن راحت هستید

در شروع از آهنگ های ساده تر استفاده کنید. این کار نه تنها باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می شود بلکه به انگشتان کمک می کند تا بر یک سری فرم ها و آکوردها که در آهنگ های متعددی استفاده می شوند، تسلط پیدا کند و آنها را از طریق حافظه عضلانی به خاطر بسپارد.

5- آهنگی را که برای نواختن انتخاب کردید نصفه رها نکنید

اگر کاری را شروع کردید آن را نصفه رها نکنید. ممکن است بخشی از آهنگ باعث خستگی و کلافگی شما شود، گیتار را زمین گذاشته و استراحت کوچکی کنید، حتی می‌توانید ادامه کار را با انرژی بیشتر در روز بعد از سر بگیرید.

ملاک اصلی ما کمیت زمان تمرین یک قطعه نیست بلکه کیفیت نواخته شدن آن است.

البته لازمه این امر این است که به نکته قبلی توجه کرده باشید و آهنگی را انتخاب کنید که در سطح فعلی شما قابل نواختن باشد و بر تکنیک های لازم در نواختن آن مسلط باشید. حضور یک استاد با تجربه در مسیر آموزش از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.

6- صبور باشید و توقعات منطقی داشته باشید

هیچکس نمی تواند یک شبه گیتاریست شود پس انتظار نداشته باشید بعد از انجام چند تمرین ابتدایی بتوانید هم سطح گیتاریست های بزرگ نوازندگی کنید.

رسیدن به یک سطح حرفه ای از نوازندگی نیازمند سالها تمرین و پشتکار است. همیشه به خاطر داشته باشید که هرچه هدف بزرگ تر باشد مسیر رسیدن به آن نیز به همان نسبت سخت تر خواهد بود.

انواع ساز گیتار و گوش دادن به موسیقی گیتار

7- به کارهای گیتاریست های مختلف گوش دهید

سبک گیتاریست های مختلف را با هم مقایسه کنید و ذهن خود را برای توجه به نکات و جزئیات آهنگ‌ها باز نگه دارید. یک گیتاریست خوب با انواع سبک ها آشنایی کامل دارد.

8- گیتار نواختن خود را ضبط کنید

به نوازندگی خود گوش دهید و اشتباهات و نقطه ضعف هایتان را بشناسید. از گیتاریست های دیگر بخواهید تا نوازندگی شما را نقد کنند.

دانستن ضعف هایمان به ما کمک می کند تا روی مشکلات اصلی تمرکز بیشتری داشته و سریع تر پیشرفت کنیم.

ثبت نام در آموزشگاه گیتار در تهران

یادگیری انواع مختلف سازهای گیتار در تهران از جمله گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک، گیتار کلاسیک و … در آموزشگاه موسیقی سلمان کردار واقع در محدوده شمال تهران، قیطریه، منظریه و خیابان دولت.

شما می توانید درخواست های خود را از طریق صفحه اختصاصی ثبت نام در آموزشگاه موسیقی برای ما ارسال کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با ارتباط برقرار کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن های 02126610790 یا 09933601077 تماس بگیرید.

آدرس آموزشگاه موسیقی سلمان کردار :
تهران، اتوبان صدر غرب به شرق (طبقه پایین)،  بعد از کاوه، خروجی منظریه، نبش خیابان رحمانی پلاک ۱۳۳، زنگ ۱۰۸، طبقه دوم

نظر بگذارید